تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۴۴۹۴
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
بازار سهام امروز کار خود را با رشد بیش از ۸ هزار واحدی آغاز کرد، اما از نیمه دوم زمان معاملات رفته رفته بر حجم عرضه‌ها افزوده شد و شاخص را به عقب راند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی بازار سرمایه در پایان وقت معاملات امروز تنها ۶۵۲ واحد از ارتفاع آخرین روز کاری هفته گذشته فراتر رفت و در سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ واحد جا خوش کرد. 

شاخص کل هموزن که نمایی برابر از تمامی سهم‌های کوچک و بزرگ بازار است امروز توانست ۱۳۹۵ واحد افزایش ارتفاع پیدا کند. اما شاخص فرابورس از رشد جا ماند و ۸۵ واحد منفی شد. 

در بین نماد‌های بورسی، فملی بیشترین تاثیر مثبت و شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص این بازار گذاشتند. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز بازار به ۳۸۰۱ میلیارد تومان و حجم معاملات خرد سهام و حق تقدم به ۸.۶ میلیارد برگه سهم رسید.

امروز همچنین ۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد و ۲۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

هر چند امروز بازار چندان رونقی نداشت، اما انتشار دو خبر به نفع شرایط بازار سهام است که سهامداران باید به آن توجه کافی داشته باشند. 

اول آنکه با تصویب مجلس، نقل و انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود. این طرح در راستای جلوگیری از سفته بازی در بازار‌های مالی پی ریزی شده است. 

طبق این مصوبه، عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس، از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌شود.

خبر دوم نیز عقب نشینی بانک مرکزی از سیاست سرکوب نرخ دلار نیمایی و کاهش فاصله نرخ نیما و بازار آزاد است که امروز و برای دومین هفته متوالی نرخ این ارز با تداوم افزایش روبرو بوده است. 

این دو خبر می‌تواند موتور محرکه قوی برای حرکت جدید بازار سرمایه به سمت صعود باشد. 

با این حال با وجود افزایش عرضه‌ها در بازار امروز، به نظر می‌رسد فردا با برتری عرضه‌ها نسبت به تقاضا روبرو باشیم که گمان می‌رود این عرضه‌ها چندان دوامی نخواهند یافت.

دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->